14 maj 2015

Uppdatering

Mina kära växter växer sakta men säkert. De första körsbärstomaterna jag sådde börjar äntligen bli lite större. Råkade ställa dom för varmt för ca två veckor sedan och det gillade dom självklart inte, men dom har tagit igen sig bra.
Avocadon börjar bli grönare och mina Scotch Bonnet växer på och ökar i bladmängd. Sen planterade jag Baby plommontomater (ekologiska som jag köpte ifrån affären och plockade ut kärnorna själv) som har tittat upp nu och verkar trivas.

Tyvärr har jag gått och blivit förkyld. Som tur är så är jag på bättringsvägen men missar ändå allt det roliga! Idag är min kära kille iväg med bekanta och fiskar Regnbåge. Han är snäll som skickar bilder till mig på deras fina fångst men hade gärna varit med! Jobbet har jag inte kunnat gå till heller för den delen. Jag hostar, är både täppt och rinnig i näsan, haft feber och halsont. Blä säger jag bara! Speciellt en så vacker dag som det är! Tycker lite synd om mig själv. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar