31 maj 2015

Grönt är skönt

Äntligen har jag fixat till ute på balkongen så det är lite mer ordning. Innan vad det så mycket krukor överallt och massor på golvet. Igår köpte jag en till trälåda och den placerade bredvid den första. Det är fint att få upp växterna lite. I fredags blev jag av med mina pumpaplantor och ett par paprikaplantor. Det gjorde stor skillnad för jag har planterat nästan alla småkrukor med kryddväxter i urnan som pumpan tidigare växte i. Jag fick även göra mig av med Krassen. Den blev alldeles för stor och skuggade alla andra växter för mycket.
Min Scotch Bonnet från förra året blommar och den har till och med lite frukt på gång. Även mina två första körsbärstomat-plantor, som jag har sått ifrån frö, har börjat blomma nu! Superkul! Hoppas nu jag får en massa fina små tomater!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar