7 maj 2015

Herbs

Var nyss ute och fotade hur det ser ut på balkongen. Jag tycker inte att plantorna växer så mycket men kollade mitt blogginlägg från 13 april och jäklar vad de växer! Blev nästan chockad när jag jämförde bilderna och nu ska ni få se! Har fått lite nya tillskott också.

De första tre bilderna på paprikan, persiljan, basilikan och avocadon, de plantorna har jag haft sen slutet av mars-början av april och de var inte stora den 13 april. Men nu ser man ordentligt vad de är för växter och inte ett tvåbladigt skott.

De tre nedre bilderna är från nya tillskott. Jag ville planera mer kryddor för de tidigare plantorna var för små och kommer gå åt alldeles för fort när de ska hamna i min matlagning.

Sen den sista bilden. Min efterlängtade clementinplanta! Jag satte frön för jag minns inte hur längesedan men nu har de äntligen kommit upp! Jag funderade länge på att slänga krukan som jag hade satt fröna i men sen tillslut så orkade skotten sig upp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar