28 april 2015

Gröna fingrar

Ute på balkongen växer allt så det knakar. Det börjar äntligen bli lite grönt och idag var jag iväg och köpte lite mer planteringstillbehör. Köpte tre lerkrukor och tre säckar med olika jord. Såjord, jord till citrusväxter och perennjord. Så nu hoppas jag att mina kära växter kommer trivas!

Luktärt till vänster i bilden och Krasse till höger. Dessa två har växt snabbt sen jag sådde dem tidigt i våras. Längtar till båda får blommor. Förra året lyckades jag inte få några blommor på luktärten för jag råkade torka ur den. Men i år håller jag tummarna.

Avocadon har äntligen kommit igång att växa. Provade först att ha kärnan i vatten men det funkade inte för mig så provade att plantera den i stället och det fungerar toppen! Hoppas den blir stor och fin!

Här är två plantor Skotch Bonnet som kommer ifrån Jamaica. Mamma tog hem den då hon åkte till Jamaica förra året. Så dessa plantor har klarat sig över vintern och redan fått en frukt som jag kunnat plocka. Bilden under är samma växt men som jag planterat i vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar